سپاه نیوز:  فرمانده سپاه قدس استان گیلان، با اشاره به مهمترین اهداف بسیج در کشور گفت: محرومیت‌زدایی، حل مشکلات سازمان‌ها و کمک به محرومین استان از جمله این اهداف است.

سپاه نیوز:  فرمانده سپاه قدس استان گیلان، با اشاره به مهمترین اهداف بسیج در کشور گفت: محرومیت‌زدایی، حل مشکلات سازمان‌ها و کمک به محرومین استان از جمله این اهداف است.

سپاه نیوز:  فرمانده سپاه قدس استان گیلان، با اشاره به مهمترین اهداف بسیج در کشور گفت: محرومیت‌زدایی، حل مشکلات سازمان‌ها و کمک به محرومین استان از جمله این اهداف است.
کد خبر: ۱۳۶۷۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان در جلسه هم اندیشی مسئولان بسیج اقشار سپاه قدس گیلان که در سالن اجتماعات مجتمع یاس برگزار شد، با بیان اینکه باید اقدامات بسیج در همه رده‌های اقشار را برای مردم بازگو کنیم، اظهار کرد: بسیج دارای ظرفیت بسیار خوبی در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و صنعتی است؛ به این منظور استکبار یکی از اهدافش کمرنگ جلوه دادن اقدامات نهاد مقدس بسیج است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف بسیج در کشور گفت: محرومیت‌زدایی، حل مشکلات سازمان‌ها و کمک به محرومین استان از جمله این اهداف بوده و فقط نباید به ارائه گزارش به مسئولان اکتفا کرد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت حداکثری بسیج در تمامی رده‌های اقشار بیان کرد: در امور اقشار ۱۷ سازمان با ظرفیت‌های مختلف وجود دارد که هر کدام دارای نخبگان بسیار زیادی هستند؛ به این منظور می‌توان در صورت درست عمل کردن تمامی مشکلات را برطرف کرد.

سردار عبدالله‌پور نقش ارائه راه‌حل در حل مشکلات استان‌ را بسیار مثمرثمر دانست و گفت: بسیج باید بومی شده و برای حل مشکلات در استان راه حل پیدا کند لذا یکی از درخواست‌های ما از بسیج اقشار ارائه راه حل مناسب است؛ نه گزارش کار.

سرهنگ عباس حسینی، جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور بسیج اقشار نیز، با بیان اینکه جلسات هم‌اندیشی اقشار باید به صورت فصلی برگزار شود، اظهار کرد: باید در این جلسات ضعف‌ها و مشکلات را شناسایی و برای حل آنان به صورت فصلی کار کرد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری و اهمیت قابل تامل رده‌های بسیج اقشار در جامعه و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی گفت: تمامی رده‌های اقشار از جمله بسیج فرهنگیان، کارمندان، اصناف، کارگری، کشاورزی، صنعت، رسانه، جامعه پزشکی و اساتید اقدامات بسیار خوبی را مانند دیگر رده‌های اقشار انجام دادند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور بسیج اقشار، با بیان اینکه جامعه نخبگانی بسیج می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند، افزود: در گیلان نخبگان بسیجی بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف وجود دارند که اگر از ظرفیت آنان استفاده شود می ‌توان به رشد و تعالی گیلان کمک کرد.

حسینی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در بسیج اقشار، گفت: ساماندهی هیئت‌های اندیشه‌ورز، شبکه‌سازی مجموعه بسیجیان و گفتمان‌سازی سیاست‌های استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بسیج اقشار است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج اقشار از ظرفیت متخصصین هر حوزه به منظور حل مشکلات عمده در گیلان استفاده کرده است، بیان کرد: همواره سازمان بسیج اقشار در کنار دستگاه های اجرایی بوده و به کارآمدی آنان کمک کرده که نمونه بارز آن بسیج جامعه پزشکی در دوران کروناست.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور بسیج اقشار یکی از معضلات گیلان را مسئله پسماند دانست و افزود: تفکیک زباله از مبدا مهم‌ترین راه‌ مبارزه با معضل پسماند در گیلان است لذا تمامی رده‌های بسیج اقشار باید با اقداماتی به انجام این طرح کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان نیز، با بیان اینکه سازمان بسیج اقشار با سیاستگذاری خود نقش تاثیرگذاری در تحقق اهداف سپاه و بسیج دارد، اظهار کرد: سازمان بسیج اقشار نقش مهمی در اجرای اهداف سپاه و بسیج داشته و با سیاستگذاری خود می‌تواند به تحقق برنامه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت بسیار حساس جمهوری اسلامی در منطقه و بین الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و نفوذ خود وضعیت بسیار حساسی در دنیا پیدا کرده و همگان به دنبال نابودی این نظام مقدس هستند لذا بسیج نقش تاثیرگذاری در حفظ این نظام مقدس دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان، یکی از اهداف استکبار را ضربه زدن به سپاه و بسیج دانست و بیان کرد: هر نهاد، ارگان و یا فردی که باعث معرفی و افتخار جمهوری اسلامی شود مورد هجوم استکبار و رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد که نمونه بارز این مسئله، حمله به عوامل سرود «سلام فرمانده» است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر لزوم توجه به معرفی وظایف بسیج اقشار در کشور برای قشر جوان بیان کرد: نقش بسیج اقشار در کشور باید برای مردم و جامعه نمایان شود، زیرا برخی از مردم هنوز به این وظایف آشنا نبوده و بعضا تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرند.

وی اجرای سند ۱۰ ساله بسیج را برای تمامی اقشار لازم الاجرا دانست و افزود: بسیج اقشار با توجه به نقش‌آفرینی بسیار خوب خود کانون توجهات است لذا باید سند اعتلای ۱۰ ساله برای این سازمان مورد توجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند تا در هنگام مشکلات در کنار آنان باشند، تصریح کرد: مردم در این شرایط از مسئولان چیزی جز حمایت و تلاش برای حل مشکلات نمی خواهند و به این منظور همه مسئولان از جمله بسیج اقشار باید از تمام ظرفیت خود برای حل دغدغه‌های مردم استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر
captcha